En bra dag :)

Som rubriken säger så har det varit en bra dag. Trots en natts dålig sömn på grund av väckning var fjärde timme för spruta, så vaknade jag på ett ganska bra humör. Sen såg jag att jag fått en jätte mysig kommentar från Lotta som jag lärde känna under en fotokurs på Peace & Love förra året. Hon nämnde även mig i ett inlägg på sin blogg som gjorde mig jätte glad, inlägget kan ni läsa här. Vill även tacka alla för alla snälla kommentarer, de som nämnt mig i sin blogg och alla snälla ord på facebook, via sms och som ringt. Det betyder så mycket att veta att ni tänker på oss och håller tummarna :)

Sen fick jag en god frukost, läste en bra bok som jag fått av Marcus familj, Hungerelden heter den. Sen fortsatte min vanliga rutin med sprutor och mat. Var lite orolig ett tag då jag fick mycket sammandragningar redan efter en knapp timme efter en spruta så barnmorskan pratade med läkaren men de kunde inte göra något just nu då jag redan får högsta dosen och som det verkar så blir inte tappen påverkad av dessa sammandragningar. Så om det inte förändras mer eller om det inte börjar göra ont så fortsätter vi med samma dosering, så nu får jag helt enkelt lita på läkaren och inte känna efter så mycket för då kommer jag bli sjuk av oro och det är ju inte bra det heller. Så efter det så har jag bara försökt fokusera på att slappna av.

En bra distraktion från mitt oroande kom ifrån Emilia som tittade förbi med muffins och milkshake :) Jätte roligt att hon kom förbi en stund och hon hade inte kunnat välja ett bättre tillfälle :)

Nu ligger jag och väntar på att min älskade Marcus ska sluta så jag får träffa honom en sväng. Han är helt underbar och jag blir verkligen förundrad över hur bra vi tillsammans klarar av krissituationer. Det är som om vi helt plötslig förstår varandra fullt ut och stöttar varandra till 100%. Jag är så tacksam att det är så med tanke på allt som hänt i år och jag är så otroligt glad att jag har honom <3

Så som sagt, det har varit en bra dag här på sjukhuset :) Och tänk, nu har det snart gått ännu en dag :D

Lämna en kommentar