Rörigaste Stockholmsresan någonsin

Sitter och väntar på samtal från en grafisk designer så jag kan ju passa på att berätta lite om vår resa till Stockholm :)

Den blev inte som jag tänkt kan jag börja med att säga. Vi åkte kvällståget för precis en vecka sen. Ingo hade varit lite dålig i magen i ca en vecka innan det men vi har bara tänkt att det varit en tand på g. Tågresan gick ganska bra. Det blev jobbigt för honom på slutet när han var trött och inte riktigt kom till ro men ca 45 minuter innan vi kom fram somnade han i min famn och han vaknade inte riktigt när jag skulle klä på honom, trots skor och overall. När vi kom till min mammas lägenhet så fick han välling och vi la oss. Ca en timme efter vi lagt oss kräks Ingo, inte så mycket så jag tänkte att det kanske blivit lite mycket mat bara. Jag lägger honom igen och en stund senare kommer allt upp. Vi städar upp och lägger oss igen, båda i min säng denna gång. Ingo slocknar men jag kan inte sova rädd för att han ska spy igen (tycker sånt är jätte jobbigt, särskilt om det är magsjuka för det hatar jag verkligen). Men natten går utan några fler avbrott.

På lördagen tar vi det lugnt med tanke på hur natten varit och eftersom vi är osäker på vad det blev med Ingo. Han är lite gnälligare än vanligt men där emellan på bra humör och pigg. Han fortsätter däremot vara dålig i magen.
Min bror var också på besök förra helgen för han gick en kurs i ett nytt pass som dom ska ha på gymmet. Tycker synd om honom som tränade hårt hela dagarna och delade lägenhet med oss som var uppe och härjade på nätterna…
Men eftersom han var på besök och mamma fyllde år i onsdags så passade vi på att fira henne. Jag fick även tillfälle att träffa mammas sambos dotter vilket var väldigt roligt :) Thomas, mammas sambo, köpte med sig en tårta hem och jädrar vad god den var!! Fruktansvärt god!!! Hallontårta med maräng på sidorna istället för grädde. Mmmmmm…
Thomas var även snäll och lagade en massa god mat som vi smaskade i oss :)

Lördag natt var ganska lugn har jag för mig. Tror att han kräktes en sväng då med men inte så mycket.
På söndagen hade vi tänkt åka ut till Junibacken men Thomas skulle ut till Barkaby (heter väl så kanske…) där det är en massa outletbutiker. Ååå, hade nog kunnat shoppa hur mycket som helst men jag höll mig inne i OddMolly butiken där de hade en provkollektion. Jag köpte 2 ullkoftor och ett linne/klänning, allt för 900 kr! Har alltid velat ha deras koftor men tycker att dom är för dyra men nu kostade en 300 kr så jag kunde inte låta bli ;)

Måndagsnatten var lugn så på måndagen träffade vi Denise och Hedwig. Det var verkligen jätte roligt att träffa dom, har inte gjort det sen vi alla bodde i Jönköping. Vi köpte med oss mat till lägenheten, barnen lekte och vi pratade. Sen gick vi ner till stan, mötte upp Denise syster och gick och fikade. Ingo var lite orolig hela tiden tycker jag och han åt väldigt dåligt men det gick ändå ganska bra och det var himla roligt att träffa dom :)

Måndag natt var värst.

Jag kan säga att mamma var räddaren i nöden dessa dagar. Hon hjälpte mig om nätterna och tog hand om Ingo på dagarna när jag kände att jag behövde vila. Både hon och Thomas var till stor hjälp. Jag hade nog brutit ihop om dom inte var där.

Som vanligt la jag honom och precis när jag skulle lägga mig så kräks han. I sängen, över mig och det slutade inte för att magen var tom. Jag tyckte så synd om honom och såg hur jobbigt han tyckte att det var. Då ringde jag sjukvårdsupplysningen för jag tyckte att det var konstigt att han varit lös i magen i en vecka, ätit dåligt, kräkts på nätterna och utan att någon i hans närhet blivit dålig. Men jag tycker inte att dom hade så mycket till svar faktiskt men blev det värre så skulle vi åka in till sjukhuset. Även denna natt gick till slut och jag ringde igen för han jag pratade med på natten tyckte att vi skulle in och kolla honom på dagen. Kvinnan jag pratade med nu tyckte inte att vi skulle åka in utan ge honom vätskeersättning och mat som är skonsam för magen. Vi gjorde det men det kändes inte riktigt rätt för den mängd vi skulle ge kändes mer för någon med magsjuka men det hade ju inte Ingo. Vi skulle åkt hemma denna dag men det gick ju inte så istället var vi kvar och tog det lugnt.

Vi kom fram till att det nog är så att han har en väldigt irriterad och känslig liten mage nu. Han har ju fått vällingen enligt rekommendationerna vilket nu är fullkornsvälling men han klara inte av den nu. Istället har han fått majsvällning och det har gått så mycket bättre. Hans mage är inte lika spänd som tidigare, humörsvängningarna har lugnat sig så nu har vi tagit bort all fullkorn, fiberrik mat, mejeriprodukter och det mesta av glutenprodukter. Så får se om hans lilla mage får läka ordentligt.

I onsdags tog vi tåget hem. Innan vi bestämde att vi skulle åka höll jag på att bryta ihop. Trött, ätit dåligt, en gnällig son om matvägrar och stressad över att missa så mycket studietid gjorde att det inte kändes så lockande att sitta på ett tåg i 5 timmar. Men jag ville ju hem också så i detta fall var det bara att bita ihop.

Hem tog vi oss till slut även om det inte var lätt. Under en period skrek Ingo en hel del så det var till och med en person som lämnade vagnen ;) Men men, nu är vi hemma och vi mår bra om än lite trötta :)

 

Ett svar till “Rörigaste Stockholmsresan någonsin

  1. Jag kommer ihåg. Det var onekligen synd om er…

Lämna en kommentar