Melinda Hednoff

Jag har bestämt mig för att byta efternamn. Mamma ska göra det och när det gått igenom ska jag göra det. 

Mammas gammelmorfar hette Harry Hednoff, det är från honom namnet kommer från. Melinda är inte så vanligt namn även om det blivit mycket vanligare sen jag föddes. Det finns faktiskt till och med några i Sverige som heter just Melinda Eriksson. Jag är inte särskilt fäst vid Eriksson, det är egentligen som vilket annat Svensson-namn, så jag ska byta. Snart blir jag en Hednoff :) Det finns två i hela Sverige som är registrerade vid det namnet och båda är släkt med mig. Så det ska faktiskt bli roligt :) 

En anledning till att jag byter nu är att jag ska börja jobba och som många andra så hoppas jag att jag att jag en dag kommer bli åtminstone bli lite välkänd inom mitt yrke. Nu ska jag precis ut i arbetslivet så det är ju bättre att byta nu innan jag byggt upp ett namn som folk känner till, byter jag då så blir det jobbigare.

Harry verkade ha ett intressant liv. Han var ganska känd inom musikvärlden och har till och med medverkat i några filmer. Här står det lite mer om honom: http://www.orkesterjournalen.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2323&Itemid=100150

2 svar till “Melinda Hednoff

  1. Åh jag har också alltid velat heta Hednoff! Både för att det är fint och speciellt för släkten och så rimmar det bättre som terapeutnamn ;)
    Kram till dej! Ps det var så kul att se er alla i julas, hoppas vi kan ses i sommar också och prata liter mer då! :) Och du, supersnygg hemsida!!!

  2. Ja nu blir det snart av! En ny släktgren som växer fram :)

Lämna en kommentar